Monday 6 August 2012

DARI HAWA UNTUK ADAM




Wahai pemilik tulang rusukku
Aku inginkan seseorang yang boleh menerima semua kekuranganku
Sepertimana aku menerima dirinya seadanya
Aku juga inginkan seseorang yang boleh mencintaiku
Tetapi tidak melebihi  nilai cintanya kepada Allah dan nabi

Aku inginkan seseorang yang sentiasa ada
Biarpun ketika aku susah mahupun senang
Seseorang yang akan sentiasa mendengar dan boleh berkongsi
Setiap rasa suka dan duka

Aku tak berharapkan harta kekayaan atau rupa paras
Kerana harta pada suatu hari nanti akan habis jua
Dan rupa paras tidak akan kekal selamanya
Namun aku mengharapkan seseorang yang boleh membimbingku
Seandainya suatu hari nanti aku tersasar dari jalan yang Maha Penciptaku

Ya Tuhan
Jika dia benar untukku dekatkanlah hatinya dengan hatiku
Tetapi jika dirinya bukanlah untukku
Damaikanlah dan redhakanlah hatiku dengan ketentuanMu
Kerana jodoh dan pertemuan hanyalah rahsianyaMu




No comments:

Post a Comment